neděle 15. listopadu 2015

Domácí vafle

  Už nějakou dobu plánuji udělat Cinamon roll - Skořicové šneky. Včera jsem si našel pěkný recept a už trochu začal s přípravou. Smíchal sypké přísady, odvážil ostatní, atd. Ještě jsem si chtěl připravit dortovou formu, ve které se to peče. Chvíli jsem hledal, ale našel jsem jenom stěnu od formy. Dno nikde. Prohledával jsem dál všechny zákoutí naší kuchyně, ale nikde jsem ho nenašel. V průběhu jsem ale narazil na vaflovač. Vlastně jenom takové ty formy na vafle, které se dají přidělat do toustovače. Řekl jsem si, že vafle musím zkusit. Nejlépe další den k snídani. V tu chvíli jsem zapomněl na Cinamon rolls a vrhl se na předpřípravu vaflí. Našel jsem si recept, přidělal vaflové formy do toustovače, smíchal už pár věcí (mouku, kypřící prášek...) a na linku jsem si připravil tekuté ingredience - mléko, olej a vejce.
  Druhý den jsem se vzbudil, a hned se na vafle vrhl. Úplně boží pocit nastal, když jsem otevřel toustovač a tam byly nádherně propečené vafle. Nikdy jsem je předtím nedělal, ani jsem nevěděl, kolik by se tam toho mělo dát a jak dlouho zapékat. A chutnaly výborně. :)
  Na dokončení se hodí cokoliv, co máte rádi - Nutella, šlehačka, marmeláda, skořice, ovoce... Já jsem použil med a rybízovou marmeládu.



 
Ingredience:
175 g hladké mouky
2 lžičky kypřícího prášku
1 lžíce krystalového cukru
150 ml mléka
3 vejce
6 lžic olivového oleje

Postup:
Nejdříve si v misce smícháme mouku, cukr a kypřící prášek. Bílky oddělíme od žloutků a z bílků vyšleháme tuhý sníh. Mléko, olej a žloutky přidáme do sypké směsi a pořádně smícháme. Následně lehce vmícháme ušlehaný sníh. Naplníme vaflovač (mně to vyšlo na cca 1,3 naběračky) a zapékáme 5-6 minut.


Žádné komentáře:

Okomentovat