pondělí 16. listopadu 2015

Skořicové šneky

  Konečně jsem se dostal ke Skořicovým šnekům! Jak už jsem psal minule, dlouho jsem je plánoval. Včera probíhalo prohledávání kuchyně, když jsem hledal dno od formy. Dále jsem prozkoumával  různé články a recepty a čerpal inspiraci. Druhý den jsem začal Domácími vaflemi, návštěvou zubaře a konečně přípravou na Šneky.
  V původním článku stálo, že nám vznikne celkem 12 šneků. Mně nějakým kouzlem vyšlo šneků 16



Ingredience:
Těsto:
130 ml mléka
115 g hladké mouky
115 g polohrubé mouky
30 g + 1 lžička krupicového cukru
14 g droždí
1 žloutek
30 g rozehřátého másla
Náplň:
12 g rozehřátého másla
1,5 lžičky skořice
30 g krupicového cukru
50 g nasekaných vlašských ořechů




Postup:
Cca polovinu mléka ohřejeme, aby bylo vlažné, přidáme cukr a rozdrobíme droždí. Necháme vzejít kvásek (= necháme stát 10 - 15 minut). Do mísy si prosejeme obě mouky, přidáme cukr, žloutek, zbytek mléka, máslo a kvásek. Pořádně promícháme, přendáme na pomoučený vál a rukama zpracujeme těsto, které se nelepí. Necháme v míse hodinu kynout. Z vykynutého těsta vyválíme obdelníkovou placku, potřeme rozehřátým máslem, posypeme cukrem, skořicí a nakonec ořechy. Pevně srolujeme a rozkrojíme na polovinu, obě poloviny znovu na poloviny a takhle pokračujeme, dokud nemáme 16 stejných válečků. Dortovou formu vymažeme máslem, dno vyložíme pečícím papírem a šneky do formy vyskládáme tak, aby se nedotýkaly. Necháme ještě tak 25-30 minut odpočívat. Pečeme v předehřáté troubě na 200°C cca 25 minut. V původním receptu stálo 10 minut, mně to vyšlo na 25 minut. Takže to asi záleží na každé troubě jinak. Každopádně šneky hlídejte, dokud nebudou krásně nahnědlé.


                                 

Žádné komentáře:

Okomentovat