pátek 4. září 2015

Flapjacky

 Flapjacky (Flapjacks) jsou ovesné müsli tyčinky. Od těch kupovaných müsli tyčinek se jen liší tím, že nejsou uměle dochucené, navoněné, slepené a podobně. Ve Flapjackech není umělé nic. A navíc si příchuť vyberete sami. A že je toho na výběr hodně!
 Flapjacky jsou výborná a zdravá svačina, která vám rychle dodá energii. Přišel jsem na ně poprvé v obchodě. Ty chutnaly výborně, a tak jsem se rozhodl zkusit vlastní. Prohledával jsem net a po chvíli jsem našel skvělý recept. Základ jsem nechal víceméně stejný, jen různé  ovoce, oříšky apod. jsem si upravil. A hlavně skořici, s tou je lepší všechno :D Tak snad se vám bude tento recept také líbit :)



Ingredience:
490g ovesných vloček
120g másla
90g krystalového cukru
1,5 lžíce medu
1 měkký banán
1 vejce
2 hrsti kešu oříšků
2 hrsti sušených brusinek
2 lžíce sezamových semínek

Postup:
Troubu předehřejeme na 170°C. Ovesné vločky lehce rozmixujeme. Ve vodní lázni rozpustíme máslo a med a přidáme cukr. Tekutou směs přidáme k vločkám. V jiné míse rozmačkáme banán a smícháme s trochu ušlehaným vajíčkem. Přidáme k vločkám a dobře promícháme. Nakonec přidáme oříšky, brusinky a semínka, promícháme a uplácáme (trochu přitlačíme) na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme v předehřáté troubě 20 minut. Necháme vychladnout a krájíme ostrým nožem na libovolně velké kousky.



Žádné komentáře:

Okomentovat