sobota 12. září 2015

Cuketové placičky se šťouchanými bramborami

 Dnes jsem doma sám se ségrou, takže nějaký velký oběd pro několik lidí není nutný. Chvíli jsem tápal, co by se dalo udělat způsobem "co dům dal". Nakouknul jsem do špajzky a první co jsem viděl byla cuketa. Fajn. Mám cuketu. Co s ní a co k ní? Tápal jsem podruhé a dotápal se k placičkám. A ještě co k placičkám? Máme brambory, ale vařené brambory jsou už obyčejné. Zároveň  ale nechci nic složitého. Zapojil jsem mozek potřetí a za jeho pomoci vymyslel šťouchané brambory.
 Tento oběd se hodí výborně jako lehký sobotní oběd nebo večeře. Je jednoduchý, zdravý a opravdu chutný. Doufám že se i vám povede :)




Ingredience:

Na placičky:
1 středně velká cuketa
2 vejce
4,5 lžíce hladké mouky
2 stroužky česneku
1 lžička chia
1 lžíce sezamových semínek
špetka soli

Na šťouchané brambory:
1kg brambor
2 lžíce mléka
1 lžíce másla
čerstvé bylinky podle chuti

Postup:
 Cuketu oloupeme, rozkrojíme, vydlabeme semínka a na hrubém struhadle nastrouháme. Přidáme vejce, mouky a sůl a pořádně smícháme. Česnek prolisujeme a přidáme do směsi. Nakonec přidáme ostatní ingredience a znovu smícháme. Formu na muffiny vyložíme pečícím papírem nebo vymažeme (košíčků je na tohle škoda) a směs do ní rozdělíme. Neplníme celou formu, zaplníme pouze dno. Pečeme 30 minut v předehřáté troubě na 180°C.


 Brambory oloupeme, rozkrájíme na menší kousky a vaříme do změknutí. Slijeme je, lehce rozšťoucháme dnem naběračky, přidáme máslo, mléko a nakrájené bylinky. Příklopíme a třeseme, dokud se všechno nesmíchá, máslo nerozpustí a brambory ještě trochu došťouchají.
 Můžeme podávat s pečenými rajčaty nebo jinou zeleninou :)


Žádné komentáře:

Okomentovat