sobota 29. srpna 2015

Těstovinový salát s jitrocelem

 Minulý týden jsem byl na kempu, kde jsme neměli zrovna zdravé jídlo(ne nekvalitní nebo odfláklé, obědy byly docela luxusní). Pohybu taky moc nebylo, takže se to teď snažím napravit. Navíc je horko, léto, to by chtělo něco zdravého a lehkého. Třeba salát :). Ale obyčejná smíchaná zelenina mě momentálně nijak neoslovila, takže jsem si zvolil těstovinovou variantu. A ještě jsem chtěl něco, čím by byl můj salát "jedinečný". Dlouho mě nic nenapadlo, až nakonec jsem si všiml venku "obyčejných" rostlin a vzpomněl jsem si na jednu kuchařku, která hojně využívala všelijaké květiny ze zahrady a okolí. Taky jsem chtěl vyzkoušet něco takového. A asi tak jediné, co jsem jistě poznal, byl jitrocel (musí se ale sebrat opravdu mladé listy, starší už jsou nahořklé).
 Ještě k tomu kempu - jeden den jsme měli ochutnávku Skippie. Skippie jsou australské masové koláče. Na výběr jsme měli několik druhů, ale nakonec jsme si vybrali klokaní maso. Někdo říká, že chutná jako zvěřina nebo hovězí. Já zvěřinu ještě neochutnal a hovězí jsem měl docela dávno a tu chuť si pořádně nevybavim. Každopádně klokaní maso je docela tmavé, křehké a má takovou svojí pachuť. Ale zato je to prý jedno z nejzdravějších mas vůbec. Mně osobně docela chutnalo :) .






Ingredience na salát:
1 hrnek těstovin
150g bílého jogurtu
1 menší salátová okurka
1 vejce uvařené na tvrdo
1 hrst mladých jitrocelových lístků
necelou hrst pažitky
podle chuti bazalku

Postup:
Těstoviny uvaříme, scedíme a necháme vychladnout v misce. Jitrocel omyjeme, odřízneme tvrdší spodní část a můžeme lehce nakrájet/natrhat. Pažitku taky omyjeme a nakrájíme nadrobno. Okurku a vajíčko oloupeme a nakrájíme na kostičky. Přelijeme jogurtem, smícháme a posypeme bazalkou.


Žádné komentáře:

Okomentovat