pondělí 31. srpna 2015

Čokoládový puding se šlehačkou

 Už hodně dlouho jsem přemýšlel nad tím, jak se dělá ten "pravý" puding. Nemyslím ten z prášku, který se dá koupit za pár korun v obchodě, ale ten puding, který dělají cukrářští mistři. Sedl jsem si k netu a hledal... Narazil jsem na jeden foodblog, který mě dost inspiroval a dost se mi líbí. Inspiroval mě nejen receptem, ale celkově. Jmenuje se smoliak.sk . Má výborné recepty a suprové články! :)
 Ale zpátky k pudingu.Čokoládu použijte opravdu kvalitní hořkou, ne jen tu obyčejnou na vaření. Ještě jsem si k tomu zkusil udělat šlehačku a je to fantstická kombinace! :) 
 A ještě mám jednu vlastní radu: Držte se receptu (hlavně času) a moc nevybočujte. Zkusil jsem to a z pudingu málem vzniklo něco, co nemělo.. 


Ingredience:
100g hladké mouky
170g cukru krystal
550ml mléka
4 žloutky
80g másla
80g kvalitní tmavé čokolády
špetka soli
Na šlehačku:
200ml 30% smetany na šlehání




Postup:
 V misce smíchejte mouku, cukr a sůl. Mléko zahřívejte ve vodní lázní tak 7 minut. Poté postupně vmíchávejte sypkou směs a nějakou dobu míchejte( asi tak 3-5 minut). Přidejte rozmíchané žloutky, míchejte, a nakonec přidejte na kousky nalámanou čokoládu. Ještě chvíli míchejte, odstavte z ohně, nakonec přidejte máslo a (pro změnu) míchejte, dokud se nerozpustí.
 Šlehačka: Smetanu vlijte do misky a šlehejte, dokud nevyšleháte šlehačku :)


Žádné komentáře:

Okomentovat