sobota 15. srpna 2015

Čokoládový dort

 Ségře se blížily narozeniny a mě nenapadal žádný dárek. Vůbec jsem nevěděl co jí koupit a narozeniny byly stále blíž a blíž. Zmatkoval jsem. Ale nakonec mě napadlo něco ségře upéct. A co vhodnějšího na narozeniny než dort, že? :) Ještě jsem se chvíli rozhodoval nad příchutí, ale nakonec jsem zvolil čokoládu (čokoláda je vždycky nejlepší :D ). Na ozdobu můžeme použít kousky čokolády, čokoládové hoblinky, různé ovoce apod. Já jsem použil zmražené borůvky a květy levandule.

Těsto:
220g kvalitní hořké čokolády
220g změklého másla
1 lžíce kávy
180g hladké mouky
1,5 lžičky prášku do pečiva
310g krupicového cukru
35g holandského kakaa
3 větší vejce
6 lžic podmáslí

Poleva + Krém
350g kvalitní hořké čokolády
500ml smetany ke šlehání
3,5 lžíce krupicového cukru

Postup:
 Čokoládu nalámeme na kousky, přidáme na kousky nakrájené máslo a kávu rozpuštěnou ve 120 ml vroucí vody. Zahříváme pozvolna nad vodní lázní. Mezitím do mísy prosypeme mouku, kypřící prášek, kakao a cukr a promícháme. V jiné misce prošleháme metlou vejce s podmáslím. Všechny směsi promícháme v těsto. Dortovou formu vymažeme máslem, vlijeme těsto a pečeme 90 minut v předehřáté troubě na 160°C. Korpus necháme vychladnout.
 Čokoládu na polevu nalámeme na kousky a necháme v misce. Ve vodní lázní smícháme smetanu a s cukrem. Přivedeme k bodu varu a následně přelijeme přes nalámanou čokoládu. Mícháme dohladka.
 Korpus rozřízneme na tři díly, které slepíme polevou. Zbytek polevy přelijeme přes dort a upravíme. Necháme chvíli ztuhnout v lednici. Dále můžeme dort ozdobit dle své představivosti. Já jsem se rozhodl do tmavé čokoládové barvy zakomponovat mražené borůvky a květy levandulí :)


1 komentář: