středa 19. srpna 2015

Americké palačinky (Lívance)

Už dlouhou dobu jsem měl chuť na palačinky. Plánoval jsem je už dlouho, ale dokopal jsem se k tomu konečně až dnes :). Taky jsem se rozhodl je trochu pozměnit. Namísto našich tradičních tenkých palačinek jsem poprvé zkusil nadýchané, tlusté palačinky. Nevím teď přesně, jestli jsou z Ameriky nebo Anglie, každopádně jsou z ciziny :). V USA (nebo Velké Británii?) jsou také známé jako Fluffy pancakes, nebo Breakfast pancakes. Často se přes ně přelévá javorový sirup, ten se u nás ale těžko shání, a když už ho najdu, tak stojí majlant, Takže jsem palačinky namazal meruňkovým džemem a medem, což je taky úžasný :)

Těsto:
1 hrnek hladké mouky
1 balíček kypřícího prášku
2 lžíce moučkového cukru
špetka soli
1 hrnek mléka
1 vejce
2 lžíce másla

Postup:
Nejdříve si rozpustíme máslo s necháme vychladnout. Do jedné misky prosejeme mouku, cukr, prášek a sůl, v jiné misce rozšleháme vejce, mléko a vychladlé máslo. Tekutou směs vlijeme do sypké a pořádně rozmícháme. Necháme tak 15 minut odpočívat. Dále palačinky smažíme na rozpálené pánvi z obou stran :)

Žádné komentáře:

Okomentovat