středa 30. září 2015

Jablečné lívance

 Špajz se nám pomalu plní jablky, jak už jsem psal minule. A zrovna nemám moc času na nějaké "větší" vaření, protože mám za chvilku trénink. Navíc se snažím jíst o něco zdravěji (díky naší učitelce)...
 Všechny tři věci jsem začal pomalu kloubit dohromady a chvilku přemýšlel. Po nějaké době jsem došel k lívancům. Přidáme jablka a tadáá - máme jablečné lívance :). Jsou rychlé, (snad) zdravé a spotřebuju tím alespoň nějaká jablka :). Ještě jsem navíc nahradil normální mouku mletými ovesnými vločkami a mléko kefírem (máme Tibetskou houbu, později o ní také napíšu článek).
 Ještě něco přímo ke smažení: Já jsem smažil na malé vrstvě oleje. Zkazil jsem asi osm lívanců, než jsem přišel jak na to. Na pánvičku se musí nanést jenom trochu těsta a rozetřít ho do tenké placičky. A hlavně musíte smažit na mírném ohni.
 Moje nejoblíbenější sypání/doplněk je med a skořice. A to nejenom na lívance. Samozřejmě můžete lívance čímkoliv chcete :)

Ingredience:
1 hrnek ovesných vloček
3/4 hrnku kefíru
1 lžička prášku do pečiva
1 vejce
2 jablka
1 lžička moučkového cukru

Postup:
Nejdříve rozmixujeme dohladka ovesné vločky. Přimícháme kypřící prášek a cukr. V jiné míse rozšleháme vajíčka s kefírem. Do tekuté směsi nastrouháme oloupaná jablka. Sypkou směs vmícháme do tekuté a necháme chvilku (cca 10 minut) odpočinout. Smažíme na mírném ohni z obou stran dozlatova. Při podávání je můžeme jakkoliv dochutit podle chuti :) Mně se teda vždy osvědčí med a skořice. A to nejen na lívance :)




Žádné komentáře:

Okomentovat