neděle 27. září 2015

Apple Crumble

 Podzim je tu a spolu s ním přívaly jablek. Pomalu se hromadí ve špajzu a vy nevíte co dělat. První, co mě napadlo, byl jako Apple pie. pokus jsem zkoušel už včera. Naneštěstí se nepovedl - těsto bylo zvenku pečené, zvenku naopak syrové a tekuté. Rozhodl jsem se zkusit něco lehčího. Začal jsem listovat v anglické kuchařce a narazil jsem na Apple Crumble Cake. Nezdálo se mi to nějak těžké, ale přímo do dortu se mi pouštět nechtělo. Stačilo teda z receptu vypustit korpus a tadá - máme Apple Crumble. Koukal jsem ještě na recepty na internetu a dost mě také oslovil jeden na blogu Foodlover.cz . Taky na internetu můžete vidět, že se do drobenky přidávají ještě ovesné vločky. Ty jsem z receptu taky vypustil.
 Apple Crumble (v překladu něco jako jablečná drobenka) je opravdu nenáročný na přípravu a chutná výborně. Snad se povede i vám :)



Ingredience:
Jablečný základ:
500g jablek
1 lžíce vanilkového cukru
2 lžičky mleté skořice
Drobenka:
200g polohrubé mouky
50g hladké mouky
170g změklého másla
150g cukru krupice

Postup:
 Jablka oloupeme, odjádříme a nakrájíme na větší kostičky. Vložíme je do zapékací misky a posypeme cukrem a skořicí.
 Drobenka: Máslo nakrájíme na kostky a přisypeme mouky s cukrem. Ručně zpracováváme, dokud se vše nespojí a nezačne se drolit.
 Drobenku nasypeme na jablka a vložíme do předehřáté trouby na 180°C. Pečeme 30 minut, poté troubu vypneme a necháme ještě cca 5-10 minut dojít.


Žádné komentáře:

Okomentovat